top of page

    "NOISE IN THE PARK"  

    2014, photography 

A park as an open grassy green area, designed for enjoying your leisure time, appeared on the wave of Romanticism in the XVIII century. Opened to public city parks appeared in Europe only at the beginning of the XIX century. Parks were promoting the cult of nature, harmony, quietness, seclusion. The main idea of any park was to recreate an untouched or somehow reshaped part of nature.

 

Some of parks in Russia have remained since the times of tsars (estates and gardens), others were created during the communist epoch (parks of culture and recreation, physical education). At the moment all of them are much more open and accessible for citizens thanks to modernisation and introduction of new elements. And in Moscow you can find some extremely positive examples of that change. But the result of such intrusions to the original structure or composition of the park can't always be good.

 

Thus, drifting through Moscow parks, I focused to search for the places where the story of the change has gone in the wrong direction. I chose the visual nuisances, noises, dissonances, and reconstructed my own image of the abandoned, deprived of attention park.

"ШУМ В ПАРКЕ"

2014, фотография 

Парк, как открытая озелененная зона, предназначенная для отдыха всех желающих, зародился на волне романтизма в XVIII веке. Общедоступные городские парки появились в Европе только в начале XIX века. Парки служили распространению культа естественности, гармонии, умиротворения, уединения. Идея парка состояла в том, чтобы создать первозданный, либо в той или иной степени преображенный, уголок природы.

 

Некоторые российские  парки  сохранились с царских времен (усадьбы и сады), а многие были созданы во эпоху коммунизма (парки культуры и отдыха, физкультуры). Сейчас же те же самые парки стали более открытыми и доступными жителю города за счет внедрения тех или иных новых элементов. И в Москве этому есть крайне положительные примеры. Но не везде такие вторжения принесли изменения с хорошим результатом.

 

Таким образом, дрейфуя по московским паркам, я была нацелена на поиски тех мест, где история развития пошла не в ту сторону. Я выбирала визуальные помехи, шумы, и конструировала свой образ обделенного вниманием, брошенного или оставленного парка.

bottom of page